söndag 24 oktober 2010

I dag var jag extra mycket fru...

... för det är vår bröllopsdag. 7 år sedan vi överraskade alla närvarande på Fs disputationsmiddag med ett litet bröllop. Tiden går...


Jag började dagen med det glamorösa uppdraget - storhandla! 1,5 timmar på Willys och 2.222 kr fattigare. Skickligt att få till ett så "snyggt" belopp!?


Vid halv fyra traskade jag, maken och sonen till Restaurang Faro på Eriksberg. Plutten sov hela vägen och var på ett strålande humör när vi kom fram. Vi åt en mycket god middag bestående av laxcarpaccio och ett glas vitt till förrätt, entrecote med råstekt potatis, skogssvampsås och underbart rött till (Corte dei Mori). Till efterrätt tog jag Tartuffo choklad - Chockladglass med en kärna av Zabaglione täckt med hasselnötter och kakao, mums. Vincent åt pizza - eller Pizz! som han säger - och som han åt. 3/4 av en barnpizza. Gissa hans favoritmat... Behöver jag nämna att hälften av min dessert landade i en mycket liten mage?


Nu sover prinsen och friden ligger tät över huset - och på bordet står en flaska vin, öppnad, luftad, god - nej nu slutar jag för denna gång:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar