fredag 15 oktober 2010

Underbara fredag

Åh vad jag längtat efter denna dagen. Under snart två månader har fredagarna gått åt till inskolning för att få lite rutin på det hela, speciellt som dagmamman varit ledig några dagar m m. I dag var det bara jag och Vincent igen.

Vincent och jag hade en riktigt mysförmiddag. Vi bara existerade och pussades och kramades och kittlades. Han lekte och såg på Timmy Lamm och jag fick dricka morgonkaffet i lugn och ro, vi åt en lugn lunch och sedan promenerade vi ner till Wieselgrensplatsen och gjorde ärenden. Tog vagnen in till stan och mötte Marie och barnen. Vi njöt av god fika och lekparksbesök. Avslutade i en barnklädes-/leksaksaffär. Sen mötte vi Freddy på Järntorget och åkte hem med en mycket nyfiken ung herre i knät - han älskar att åka spårvagn och se alla andra spårvagnar och bilar och bussar och... Väl hemma var klockan såpass mycket att vi lyxade oss med en familjepizza med curry! till Vincents förtjusning. Han smaskade i sig en rejäl bit. Nu sover han efter ett gott bad och välling.

Fyra dagars barnomsorg är nog precis vad både jag och Vincent klarar:) Torsdagen var väldigt lång för mig och jag längtade hem till honom hela dagen. Det har också varit en stressig period med vårt nya badrum - efter drygt två månader har nu konstaterats att det är en läcka i avloppspackningen mellan toastolen och väggen. Lådan med fixturen är rejält fuktig och nu har vi en lagom vacker stor blå fläkt i badrummet som skall avfukta detta. Gissa om mitt smink är genomstekt!

I morgon skall vi på förlovningsfest hos Stefan och Stella. Vincent passar mormor och huset.

Ha en skön kväll - det skall jag i sällskap med ett glas vitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar